Storslaget matkapäiväkirja

7.2.2014

STORSLAGET-turnaus 31.1.- 3.2.2014

Perjantai- iltana kokoonnuttiin Kilosportin pihalla Ruotsin pelireissua varten. Mukaan lähtivät valmentajista Esa ja Jukka, huoltajista Maija, Minna ja Johanna sekä pelaajista Allu, Tuomas, Jere, Jaakko, Jani, Iiro, Nikke, Camilla, Jussi K., Maria, Joel, Tapio, Samuli, Emilé, Jussi P., Arunrat, sekä Anniina. Viking Grace starttasi klo 20.55 ja pienen iltapalan jälkeen siirryttiinkin yöpuulle.

Aamulla herätys oli kuudelta, jonka jälkeen heti aamupalalle. Laiva oli satamassa klo 06.30, ja lähes kaikki ehtivät autolle ennen maihinnousua. Mattimyöhäiset otettiin kuitenkin ystävällisesti kyytiin terminaalista. Sitten autolla Scandic Sjöfartshotelliin, josta saimmekin mukavasti heti huoneet käyttöön. Klo 8.00 matka jatkui Badmintonstadionille, joka on kisajärjestäjä BMK Södermalmin kotihalli ja jossa pelataan ainoastaan sulkista. Kenttiä oli peräti 24, joten tilaa riitti. Puitteet olivat muutenkin kunnossa, lattia oli pitävä, eivätkä valot häikäisseet. Myös hallin lämpötila oli sopiva.

Vaikka Clearin joukkue oli ennätyksellisen suuri, jäi menestys tällä kertaa vaatimattomaksi. Osittain syynä oli 17-luokan puuttuminen, mutta myös turnauksen taso oli selvästi edellisiä vuosia kovempi. Liekö naapurissa treenattu kovempaa? Clearin paras pelaaja oli Än, joka sijoittui NK-C-luokassa kahdeksan parhaan joukkoon.

Pelejä tuli kuitenkin kaikille mukava määrä, koska kaikki kaksinpelit pelattiin pooleina. Lauantaina palattiin hotelliin n. klo 21, jonka jälkeen nautittiin yhteinen illallinen.

Sunnuntai aamuna pelit jatkuivat klo 9.00 nelureiden ja sekisten merkeissä. Pelit päättyivät kolmen aikaan, jonka jälkeen lähdettiin perinteiselle shoppailukierrokselle keskustan Galleria ostoskeskukseen. Hollister tuntui olevan tällä kertaa ”must”-merkki.

Amorellalla päästiin notkuvien buffet-pöytien ääreen käymään jälkipelejä. Toki aikaa jäi myös tax-free shopissa tuliaisten ostoon sekä tietysti pelikoneiden kanssa painimiseen. Yöunet jäivät taas melko vähiin, koska aamupalalle herättiin kuuden aikaan. Turun satamassa olimme 7.30, josta jatkettiin Kilon kautta reippaasti kouluun ja töihin.

Vaikkei mitaleita tällä kertaa tullutkaan oli matka kaiken kaikkiaan jälleen mahtava. Tällaisen ryhmän kanssa kyllä kelpaa lähteä pelimatkalle taas ensi vuonna. Kiitokset kaikille mukana olleille.