2020-03-11 Lehdistötiedote

Lehdistötiedote 11.3.2020
Julkaisuvapaa heti

Sulkapalloseura Clear ja Clearin eliittikisa 14.-15.3. Turussa

Vuonna 1994 sulkapallosta innostuneet Kai Hellman ja Arto Nieminen eivät mahtuneet Raisiossa mukaan pelaamaan. Tästä sisuuntuneena nuoret miehet perustivat Raisioon uuden seuran, jonka nimeksi tuli Clear.
Clear muutti Kaarinaan vuonna 2002, jolloin pyörähti käyntiin seuran oma juniorityö. Clear kasvoi vähä vähältä niin pelaajamäärältään kuin toiminnaltaankin. Seuraava merkittävä rajapyykki oli seuran toimintaa koko matkan kehittämässä olleen Jukka Rantasen siirtyminen seuran päätoimiseksi valmennuspäälliköksi 2010-luvun puolivälissä.

Tänään Clearilla on kaiken tasoista toimintaa sen yli 150 pelaajalle harrastajista huippupelaajiin, pienistä minisulkispelaajista senioreihin. Merkittävänä lajin kansallisena toimijana Clear kantaa vuosi toisensa jälkeen ison korren kekoon lajin eteen toimien mm.
Varsinais-Suomen suurimpana sulkapallokisojen järjestäjäseurana.

Arto Niemisen 1996 syntynyt poika Valtteri Nieminen aloitti sulkapallon pikkupoikana Clearissa. Ensin oman seuran ja myöhemmin myös muiden valmentajien opeissa (joista mainittakoon etenkin Valtteria usean vuoden ajan valmentanut Timo Koljonen ) Valtterista on kovalla ja määrätietoisella työllä kehittynyt upea pelaaja. Vantaalla 1.2.2020 hän tyhjensi komeasti pääkaupunkikeskeisen lajin pajatson nappaamalla kaksinpelin Suomen mestaruuden. Vaikka Valtteri itsekin taisi todeta mestaruuden tulleen urallaan aikaisin, ihme se ei miehelle eikä meille clearilaisille ollut - toki hyvät kisat parisenkymmentä vuotta
määrätietoista työtä tehneeltä nuorelta mieheltä, joka jo aiemmin voitti Suomen mestaruuksia junioreissa ja edusti Suomea juniorien MM-kisoissa. Ja löytyyhän mitalikaapista nelinpelin SM-hopeakin Jesse Lehtimäen (Clear) kanssa muutaman vuoden
takaa.

Clearin Eliittikisa Turussa Jarkko Nieminen Areenalla 14.-15.3. Mukana 290 pelaajan joukossa Clearin oma poika, tuore Suomen mestari Valtteri Nieminen. Vapaa pääsy.

Kisojen ottelut ja tulosseuranta netissä: https://bit.ly/3cCSFAV