UKK/FAQ

Milloin sulkiskausi alkaa ja missä harjoituksia pidetään?

Kausi alkaa syksyllä koulujen alkaessa ja päättyy keväällä toukokuun lopulla. Innokkaimmat harjoittelevat myös kesällä. Kotihallimme on Kilosport. Treenejä on myös Kaarinan kouluissa sekä Aktia-Arenassa.

Täytyykö osata pelata, jotta voi liittyä seuraan?

Pelikokemusta ei tarvitse olla lainkaan. Seurassamme voit myös tutustua lajiin parin viikon ajan veloituksetta.

Kuinka usein harjoituksia on?

Juniorit harjoittelevat 1-7 kertaa viikossa innokkuutensa mukaan. Aikuispelaajat pelaavat 1-4 kertaa viikossa

Voinko harrastaa myös muita lajeja sulkapallon lisäksi?

Kyllä voit. Suurimmalla osalla junioripelaajistamme on jokin toinen harrastus.

Minkä ikäisenä voi aloittaa? Voiko vielä 15-vuotias tai aikuinen aloittaa sulkiksen?

Nuorimmat harrastajat ovat alle kouluikäisiä. Toisaalta moni aloittaa sulkiksen vielä yläasteella. Myös aikuisille sulkis on mainio liikuntamuoto, joten kaikenikäiset ovat tervetulleita.

Onko sulkiksessa tasoryhmiä? Voiko vain harrastaa vai pitääkö myös kilpailla?

Jokaiselle löytyy sopivia tasoryhmiä. Seurassamme on omat ryhmät harrastepelaajille ja kilpapelaajille.

Mitä harrastus maksaa? Entä vakuutukset? Pitääkö olla omat välineet?

Katso eri ryhmien hinnat junoritoiminta-sivulta. Sisaralennus on 20 € kaudessa. Vakuutus ei sisälly harjoitusmaksuihin. Aloittelija tarvitsee ainoastaan omat pelitossut, mailan ja sulat saa lainaksi. Aloittelijan maila maksaa n. 30 €, huippumaila n. 100 €.

Milloin pääsee kilpailemaan? Millaisia ja missä kilpailuja on?

Kerro valmentajalle, kun haluat osallistua kisoihin. Eritasoisia kilpailuja järjestetään Turun alueella n. kerran kuukaudessa. Kansallisia kisoja pelataan ympäri Suomea. Jokaiselle löytyy sopivia kilpailuja omien taitojen mukaan. Kilpailut pidetään viikonloppuisin. Osa kilpailuista on pelkästään lauantaina, osa kestää koko viikonlopun. Useimmissa juniorikilpailuissa pääsee pelaamaan vähintään kolme peliä. Kauempana järjestettäviin kisoihin järjestetään usein yhteiskuljetus.

Pitääkö vanhempien osallistua buffet-vuoroihin ym. talkoohommiin?

Vanhempia ei velvoiteta talkoohommiin. Toki omissa kilpailuissa ja muissa tapahtumissa kaikki apu otetaan mielellään vastaan.