2020-03-12 Lehdistötiedote

Sulkapalloseura Clear
Lehdistötiedote 12.3.2020
Julkaisuvapaa heti

Sulkapalloseura Clear peruu eliittiturnauksensa koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi

Sulkapalloseura Clearin piti järjestää viikonloppuna eliittikisasarjan osakilpailu Jarkko Nieminen Areenalla Turussa mutta tämä jouduttiin peruuttamaan koronaviruksen takia. Näitä sulkapallon eliittitason turnauksia järjestetään vuosittain Suomessa vain muutamia joten kilpailun saaminen kotiseudulle oli seuralle tärkeä ja odotettu asia. Seuran puheenjohtaja Mika Valkonen ei voi peitellä pettymystään.

- Tähän viikonloppuun oltiin satsattu paljon vapaaehtoistyötä. Koko kisa organisaatio oli ylpeänä valmiina haasteeseen mutta luonto päätti toisin. Harmittaa kaikkien ja erityisesti pelaajien puolesta!

Sulkapalloliitto on linjasi tiedotteessaan (12.3.2020) että kotimaan kilpailutoiminnan osalta kukin jäsenseura tekee omat päätöksensä alle 500 henkilön tapahtumista mutta suosittelee noudattamaan viranomaissuosituksia. Sulkapalloseura Clearin johtokunta piti valtioneuvoston 12.3.2020 antaman viranomaissuosituksen  jälkeen johtokunnan kokouksen missä päätettiin peruuttaa viikonlopun turnaus koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi.

- Päätös jonka johtokunta teki ei ollut kivuton mutta se oli päätös jonka takana on helppo seistä. Kannamme seurana kortemme kekoon riskiryhmiin kuuluvien suojelemiseksi.

Seuran puheenjohtaja näkee kuitenkin valoa tulevaisuudessa.

- Toukokuuhun saakka tullaan kaikki turnaukset todennäköisesti peruuttamaan mutta itselläni on vahva usko siihen että kesään mennessä pandemia on talttunut. Tällöin voitaisiin sulkapalloliiton poikkeusluvalla päästä pitämään eliittiturnaus vielä kesäkuussa!

Lisätietoja:

Mika Valkonen